Zatočte s únavou na pracovišti a buďte svěží po celý den

Sedíte hluboko v pracovním křesle, šilháte očima, až se vám přivírají oči. Rádi byste klimbnuli hlavou do strany, ale víte, že hoří termíny, kouká na vás půl open space nebo se prostě zrovna musíte připravovat na poradu. Vždycky do toho pracovního podřimování zkrátka něco přijde a každý se s tím musí popasovat po svém.

Únava vs. lenost

Pro zaměstnavatele téměř zaměnitelné pojmy znamenají pro pracovníky naprosto odlišný stav mysli i těla. Zatímco únava vám ztěžuje sebedůležitější práci, díky lenosti se neodhodláte ani k jednoduchým úkolům, i když energii byste na ně měli. Z toho důvodu nezáleží na tom, zda chodíte spát se slepicemi nebo paříte do dvou do rána. Úkolem je ze situace vyváznout se ctí a být schopen po zbytek dne podávat očekávané výkony. Únava může přepadnout každého bez rozdílu, a proto přinášíme několik jednoduchých rad, jak na ni.

Nejčastější příčiny únavy v práci:

•    Přepracovanost
•    Nedostatek spánku
•    Stres
•    Narušený imunitní systém
•    Špatný životný styl
•    Demotivace, vyhoření

Jak na únavu vyzrát dlouhodobě

Pokud už jste sami na sobě vypozorovali, že téměř každé roční období se dostaví jeden z druhů únavy, můžete se s tím vypořádat preventivně. Chcete-li být psychicky i fyzicky fit každý den, začněte vlažnou sprchou. Horkou koupel si nechte na večer, protože příjemně utlumuje smysly, což ráno není příliš žádoucí. Z dlouhodobého hlediska může vaši únavu způsobovat i překyselení organismu, které mohou napravit látky obsažené v zelenině. Budete-li se také pravidelně věnovat pohybu a tím vyplavovat endorfiny, čeká na vás lepší kondice i mysl. V těchto dnech lze konkrétně k jarní únavě doporučit procházky a pobyt venku. Někdy bude stačit, když se z práce projdete pěšky. Pro nic zanic se neříká, že kam nemůže slunce, musí doktor.

Když to na vás v práci padne

Někdy to poznáme od samého rána už podle schopnosti vstát a dopravit se do práce, někdy únava člověka překvapí zničehonic až odpoledne. Pokud tuto disharmonii tušíte už předem, pro jistotu ještě trochu při smyslech vyřiďte ty náročnější úkoly a na odpoledne si nechte případně nějaké pochůzky, obvyklé schůzky a přípravu na další den. Dále se můžete během dne povzbuzovat různými níže popsanými způsoby. Nabízíme vám pět elegantních a zdravých řešení, které vám pomohou přežít únavný pracovní den.

5 tipů proti únavě:

Jídlo – Jezte pravidelně po malých dávkách v průběhu celého dne (snídaně, lehký oběd, ovoce, jogurt). Přísun jídla dávkujte, protože jedna objemná porce by vás naopak mohla pěkně utlumit. Pro zvýšení pozornosti a soustředění si několikrát vezměte větrovou žvýkačku.

Cvičení – Nemusíte hned na zemi v kanceláři cvičit jógu, ale stačí se na židli pravidelně protahovat – ruce, krk, záda. Někteří terapeuti doporučují na cvičení také myslet. Mozek totiž prý nerozlišuje mezi skutečností a myšlenkou a v obou případech vyšle do svalů potřebné signály. Pokud to ve volném čase doplníte reálným cvičením, budete se cítit ještě lépe.

Osvěžení – Před schůzkou nebo poradou si zajděte opláchnout obličej studenou vodou. Projdete se a budete vypadat pozorněji než před chvílí.
Pitný režim – Každý o něm ví, ale řada lidí ho stále nedodržuje. Při únavě se neuchylujte pouze ke kávě, tu si dopřejte spíše dopoledne. Odpoledne sáhněte spíše po zeleném čaji nebo maté. Během dne se osvěžujte naředěným džusem nebo vodou s citronem.

Přestávky – Pokud se únavě už nemůžete jinak bránit, dělejte krátké pauzy každou půl hodinu. Alespoň budete mít dostatek času na pitný režim, jídlo, cvičení a podobné aktivity.

Vybavení Vaší kanceláře Vám zajistí:

COMVEST, s.r.o.

Specialista na manažerský nábytek.

Další firmy naleznete v katalogu firem