Jak si zařídit kancelář ve 4 krocích

„Dlouho jsem zkoušel pracovat z domu,“ prozradil mi můj přítel z Plzně. „Vítat klienty v kuchyni, nebo jim ukazovat pračku, když potřebují na záchod, ale není nejlepší. Radši nechci domýšlet, kolik klientů jsem tak ztratil.“ Nedávno se konečně rozhodl řešit otázku pronájmu kanceláře a podělil se se mnou o pár užitečných tipů, jak si kancelář zařídit.

Krok 1. – Najdi si kancelář

Nejprve musíte zjistit, jaké kancelářské prostory jsou vám k dispozici. Zapátrejte po lokálních realitkách a uvidíte. Můj přítel našel pronájem v Plzni za příznivé ceny v Pubecu.
Při vybírání kanceláře berte v potaz:

  • Dostupnost. Je kancelář v centru města nebo na periferiích? Můžete do budovy přijít kdykoliv budete chtít a zůstat, jak dlouho budete potřebovat?
  • Okolí. Je vám výhled z okna příjemný? Není okolí moc hlučné? Nemá být někde poblíž zahájena stavba?
  • Pohyb lidí okolo. Nechodí za vašimi dveřmi – nedejbůh přes vaši kancelář! – spoustu lidí, kteří by vás zbytečně vyrušovali?
  • Zázemí. Je blízko nějaká restaurace/bufet, kam budete moci vzít klienta, nebo si skočit na oběd? Budete mít kde zaparkovat auto?
  • Velikost. Bude kancelář stačit vašim potřebám? Nebudete si v ní připadat stísněně?
  • Poměru kvalita/cena. Ano, kancelář občas může stát více, než byste chtěli – ale občas to za to stojí.

Krok 2. Cena kanceláří

Cena kanceláří na Plzeňsku začíná na 790 korunách. Průměrně se pronájem kanceláře pohybuje kolem 2 500 korun (ve větších městech samozřejmě zaplatíte víc).
Nájmem to ale většinou nekončí. Musíte přispívat na výtah, zateplení budovy, odvoz komunálního odpadu… místo od místa je to jiné. V každém případě si pořádně pročtěte podmínky a nebojte se zeptat na každou maličkost.
A pak je tu samozřejmě…

Krok 3. Vyzdobení kanceláře

Kancelář by měla splňovat dvě podmínky:

  • musíte se v ní cítit příjemně.
  • musí zanechat dobrý dojem ve vašem klientovi.

Své pracovní prostředí určitě musíte přizpůsobit svému povolání – kancelář designéra bude vypadat jinak než kancelář právníka. Designér si může dovolit být kreativní a trochu bláznivý. Právník by měl pracovat ve více seriózním prostředí.
To ale neznamená, že vaše kancelář musí být strohá. Předem si rozmyslete, jak si ji vyzdobíte, jak vymalujete stěny, jaký budete mít nábytek. Pracovní prostředí si můžete zpříjemnit květinami, motivačními citáty nebo pozitivně laděnými obrazy (hlavně si nekupujte obrazy zobrazující melodramatické nebo násilné scény, ani neutrální krajinky a zátiší).

Krok 4. Nábytek

Dvě nejdůležitější součásti kanceláře jsou stůl a židle. Na ně se zaměřte, strávíte u nich nejvíce času. Nebojte se zaplatit více peněz za kvalitní nábytek.
Kromě stolu byste neměli zapomenout ani na věšák, skříň a regály na skladování dokumentů. Pokud máte tu možnost, zamyslete se i nad místem, kde budete relaxovat – třeba na gymnastickém míči před oknem.
Pořizovací cena kanceláře samozřejmě není nejmenší. Při dobrém plánování se ale vejdete do 50 tisíc se vším všudy.

Vybavení Vaší kanceláře Vám zajistí:

IMEGO

Kompletní vybavení kanceláří a kancelářských interiérů.

Další firmy naleznete v katalogu firem