Značky se točí ve víru inbound marketingu

Zapomeňte na pověstnou reklamní klasiku v podobě televizních spotů, bannerů, vyskakovacích oken, billboardů či letáků. Těmto hromadným útokům, které nedokázaly zaměřit cílovou skupinu, už pomalu dochází dech. Na vzestupu jsou naopak metody s lepší dostupností ke klientovi, který propagovaný produkt opravdu hledá a chce. Navíc za ně nemusíte platit třetím osobám, ale na jejich šíření se můžete sami podílet investovaným časem a úsilím. Vítejte v marketingu 21. Století!

Nový pojem, známé metody

Inbound marketing rozhodně nelze vydávat za něco objevného a zcela nového. Postupy a řešení, které využívá, jsou jistě dobře známé odborné i laické veřejnosti. Jen ono pojmenování a definování pojmu inbound marketing může zavánět novátorstvím. Jde o opak outbound marketingu, do kterého se běžně řadí výše jmenované typy placené reklamy (TV, rozhlas, tisk, internet), které musí cílit na co nejširší publikum, aby vůbec zasáhly svoje potenciální zákazníky.

Inbound levou zadní

Mnohem účinnější než placená reklama je aktivní a pozitivní přístup k cílovým klientům. Pokud se k vaší značce snadno dostanou, budou pravidelně informovaní o novinkách a narazí na vás i jinde, uvíznete jim v povědomí. Často může jít o drobnosti, které ostatní považují za okrajovou záležitost reklamy, ale právě tyto maličkosti rozhodují. Vliv, při volbě klienta mezi vaší a konkurenční značkou, může mít pochvalná recenze, cena výrobku, lokalita kamenného obchodu, vaše komunikace na sociálních sítích nebo zkrátka popularita značky.

Využít všechny prostředky

Podstata inbound marketingu vlastně zahrnuje strategii pro získávání fanoušků vaší značky, kteří budou dál šířit její slávu. Prostřednictvím sociálních sítí, blogů, videí, infografik a dalších kanálů můžete být stále na očích, stále v kontaktu s klienty a fanoušky. Důležité je koordinovat všechny tyto činnosti naráz. Pracovat na všem a dokázat účinnost každé této cesty pravidelným hodnocením a porovnáním s ostatními. Dokola tak můžete tříbit svoje vlastní metody inbound marketingu, který nemusíte zadávat třetím osobám. Vymezte si čas a dejte si stranou dobré nápady. Buďte všude a staňte se nevyhnutelnými.