Zaklínadlu jménem jarní únava můžete úspěšně vzdorovat

Pojem užívaný pro psychickou a fyzickou nerovnováhu zní vcelku neškodně. Přestože se s ní téměř každý z nás již někdy setkal,  v lékařském slovníku byste tuto „chorobu“ hledali marně. Právě nyní však začíná období, kdy jarní únava ochromuje velkou část populace. Obloha se projasňuje, slunečního svitu k nám proniká čím dál více a v okolí se začíná všechno zelenat. Lidé naopak upadají do letargie, pracovní výkony jsou ty tam a volný čas strávený v posteli se zdá tím nejefektivnějším řešením. Buďte ostražití a obloukem se tomuto jarnímu chřadnutí vyhněte.

Zimní a jarní spánek

Jednoznačná příčina oné únavy, která přichází právě v průběhu března a dubna, není známa. Jasné však je, že smysly a fyzickou energii únava neochabuje v souvislosti s kalendářem, ale spíše s počasím. Ve chvíli, kdy se oteplí mají lidé tendenci dohánět zimní pasivitu. Jenže právě jejich několikaměsíční neaktivita způsobí, že organismus na příval světla a pohybu není připravený tak dobře jako mysl. Začátkem jara se těší, že budou moci vylézt ze svého zimního doupěte-obývacího pokoje, do kterého přitom vůbec zalézat nemuseli. Pohyb a přiměřený přísun energie si není třeba upírat ani v zimě.

Co pomáhá:

– spánek
– pohyb
– zdravá životospráva
– vitamín D
– práce bez stresu

 Buďte silní

Na všechny splíny je potřeba se dobře vyspat. Dostatek spánku je tedy základem pro boj proti únavě. Máte-li ho málo, za pár dní Vám dojde dech a mimo jarní únavy se dostaví i obyčejné nevyspání. Ovšem naopak pozor pro velké spáče. Zbytečně dlouhý noční odpočinek v posteli snižuje imunitu v lidském těle. Stačí tedy zůstat u zlaté střední cesty a spát sedm hodin.

Dejte si do těla

V případě, že u Vás nástup jarní únavy hrozí, měli byste zůstat aktivní i přes zimu. Než budete moci zase vyrazit na kolo, běhat nebo na dlouhé procházky, můžete se během plískanic ukrýt do bazénu nebo do sauny. Při plavání posílíte celé tělo a v sauně budete relaxovat. Pravidelným otužováním navíc výrazně posílíte imunitu, která bude s jarní únavou bojovat za Vás.

Pestrý jídelníček

Zimní svátky jsou na objem a složení stravy specifické, a právě z toho důvodu si toto období tolik lidí užívá. Je však potřeba jídelníček pravidelně doplňovat i o další složky jako jsou vitamíny z ovoce a zeleniny nebo tuky. Samozřejmostí je i pitný režim, jehož součástí by měla být voda, čaj, džus, minerálka i polévka.

Kam nemůže slunce…

Jedním z nejdůležitějších vitamínů, s jehož nedostatkem se jarní únava také dostaví, je vitamín D. Je přirozenou součástí slunečního záření, které se vstřebává do našeho organismu během teplejších měsíců. V zimě je ho však nedostatek a tak i obsah Déčka v lidském těle klesá. Prostřednictvím ryb, vajec, cereálií nebo mléčných výrobků můžete jeho hladinu záměrně zvyšovat.

Buďte v klidu

K boji proti jarní únavě rozhodně nepřispívá ani psychická nepohoda a stres, které si z práce nosíte domů. Je jasné, že se to snadněji píše a říká, než provádí, ale je to velmi důležité. Kdekoli na Vás padá tíseň z pocitu, že nestíháte nebo neplníte plán, stanovte si základní priority. Snažte se také dobře naladěni už vstávat. Práce se udělat musí, ale večer na Vás přece čeká večeře s přáteli, divadlo s partnerem nebo školní projekt Vašich dětí, se kterým jim pomůžete. Najděte si vždy to, co Vám zvedne náladu.

Vybavení Vaší kanceláře Vám zajistí:

SKLENĚNÉ DVEŘE ALIA SYSTEM

Provádíme kompletní dodávku skleněných prvků pro interiéry, včetně projekce.

Další firmy naleznete v katalogu firem