Papírové vizitky jsou i v elektronické době důležitým komunikačním prostředkem

O významu prvního dojmu v obchodní sféře toho bylo řečeno a napsáno dost. My tentokrát poukážeme na jeden z pomocných prvků, které podnikatelům a firemním zaměstnancům umožňují na úrovni komunikovat se svými obchodními partnery. Vizitky neboli navštívenky patří do oblasti firemní image, díky které se může podnik rozpoznatelně prezentovat navenek. Není proto na místě tento malý kousek papíru jakkoli podcenit.

„Omlouvám se, zrovna mi došly…“

V dnešní době může leckdo význam vizitek zpochybnit, ale dosud se vzájemné předání navštívenek považuje za slušný a praktický způsob, jak se někomu představit a časem třeba i připomenout. Není proto nic horšího, když vizitky vůbec nemáte, nenosíte nebo používáte kartičky se starými kontakty. Místo abyste lehce navázali kontakt s obchodním partnerem nebo kolegy z branže, odradíte je hledáním zbylých vizitek a vpisováním aktuálních údajů. Vizitka není složitá na výrobu, ani natolik nákladná, abyste s sebou nosili designově zastaralé a informačně nepoužitelné navštívenky.

Vizuálně zapamatovatelná vizitka

Vaše navštívenka udělá první dojem pouze tehdy, nepodceníte-li její obsahovou i formální stránku. Dejte si záležet na vzhledu, na množství uvedených informací i použitém materiálu. Rozhodně nešetřete a dopřejte svému podnikání skutečně pěknou vizitku, která bude mluvit za vše. Odborníci radí, že je příhodné stylově sladit obor podnikání s designem vizitky. Od kreativních povolání se vždy čeká mnohem víc invence, než například od manažerů. Obrázek v tomto případě také mnoho napoví.

Výroba navštívenky

Za typickou vizitku u nás považujeme kartičku o rozměrech 90×50 mm, která je vyrobena z tvrdého papíru a obsahuje patřičné údaje. Myslete na to, že vizitka není jen o tom, co její příjemce vidí, ale i cítí na dotek. V určitém případě tak může být velice zajímavá kombinace hrubého a lesklého papíru. Při návrhu designu vizitky buďte spíše střízliví a nepřehánějte to s grafickými prvky a obrázky. Méně je v tomto případě vždy více.

Co na vizitku:

  • Titul
  • Jméno, příjmení
  • Povolání, pozice
  • E-mail, telefon, web
  • Kontakt na soc. sítě

Stručně, jasně, úplně

Vizitku je velice snadné zkazit, což by mohlo napáchat více škody než užitku. Reprezentativní kartička není reklamní leták, proto se omezte na nejnutnější informace, kvůli kterým vlastně vizitky rozdáváte. Na správné vizitce by nemělo chybět vaše jméno, příjmení a titul, to vše doplněné o povolání nebo pracovní pozici, kterou zastáváte. Kontakty jako telefon, email nebo webové stránky jsou samozřejmostí. Máte-li stránku na sociálních sítích, můžete odkázat i na ni. V poslední řadě nezapomeňte, že samotná vizitka vám sympatie nezíská, pouze vás o krok posune k úspěchu. Do jednání roto vložte i svůj šarm a osobní kouzlo.

Vybavení Vaší kanceláře Vám zajistí:

Tandem crc cz, s.r.o.

Firma zařizuje obchodní interiéry pro různé oblasti podnikání. Návrhy jsou zpracovávány počítačovou vizualizací, vychází z požadavků zákazníka.

Další firmy naleznete v katalogu firem