Online marketing – jak (se) proslavit

Nestačí něco dělat. Lidé o tom, co děláte, musí také vědět. Jinak to nemůžou ocenit, ať už finančně – když něco prodáváte –, nebo potleskem – pokud stojíte na prknech, které znamenají svět – nebo jakkoliv jinak. Třeba jenom uznáním a poklepáním po ramenou. Ale jak o tom dát světu vědět? Čtěte dál a dozvíte se to. Stačí třeba mít své vlastní webové stránky. 

V minulosti nebylo pro člověka těžké stát se slavným lokálně – subjektivní svět byl malý, člověk žil v jediné vesnici, v jediném městě. Technologický pokrok přinesl změnu. Internet přinesl revoluci. Informace se šíří mrknutím oka, a to, co se stane v malé České republice, se může dostat na první stránky New York Times.

Jak?

Nejdůležitější je vědět, jak pracovat s internetem. Dnes je na tom založen celý jeden profesní obor – online marketing. Prosazuje se v reklamě, v propagaci firem, ale můžou ho využít i NGO, jedinci, prostě každý, kdo něco dělá a chce, aby se o tom vědělo.

Jak se na internetu zabydlet

Představte si internet jako druhý svět. Tím světem nestačí procházet. V tom světě musíte bydlet.
Bydlet ale neznamená vytvořit si profil na sociální síti. To je, jako kdybyste si doprostřed města nalepili svůj obrázek. Vy musíte mít domov, nebo podnik s velkou vitrínou a zvonečkem na dveřích.
Když mluvím o domovu, mluvím o webových stránkách. Stránkách, které mají vymazlený design, návštěvník na nich rychle najde, co ho zajímá, a navíc ho bude procházení stránek bavit.

Že neumíte programovat? Žijeme v 21. století. K dispozici jsou služby, v nichž si dokáže vytvořit webové stránky každý, kdo umí používat myš a klávesnici. Necítíte se na vytváření webových stránek? Oslovte některou z firem, které se na tvorbu webových stránek specializují.
Musíte návštěvníka pozvat dovnitř a nabídnout mu kafe. Nebo celý oběd. O sedmi chodech. Se zákuskem na závěr. V podobě sedmipatrového dortu. S dárkem na rozloučenou. Přece chcete, aby se k vám i vrátil! A on se rád vrátí, pokud se mu u vás bude líbit.

Musíte přemýšlet o obsahu svých stránek. Nemluvte o tom, co zajímá vás, ale o tom, co by mohlo zajímat vaše návštěvníky.
Ukázka: máte divadelní spolek, který vznikl před pěti lety a v minulém roce konečně odehrál první představení pro veřejnost? NEPIŠTE O TOM! Koho to zajímá? Napište, co hrajete zrovna teď, a proč by to člověk měl chtít vidět (sedm létajících slonů bude stepovat na prknech, které znamenají svět! To už je dobrý důvod.)
Návštěvníkovi se u vás bude líbit, pokud mu nabídnete něco, čím se zabaví. Videa, obrázky, flashové hry. Musí to být relevantní, musí to být zajímavé.

Jak si vás lidé všimnou

Máte vytvořený krásný interiér. Jak ale načančat fasádu, aby váš dům vynikl v zástupu okolních domů a prodejen – zvlášť pokud nabízí to stejné, co vy? Slyšeli jste o SEO? SEO je proces, kdy na základě určitých pravidel upravujete obsah svých stránek tak, aby si jich vyhledávače jako Seznam a Google rychleji všimli a připsali jim větší důležitost. Takže kdybyste měli web o rybaření a někdo zadal do Google slovo „lov ryb“, zobrazí se vaše stránka na vyšších příčkách než stránky vaší konkurence.

Jedná se o tak složitou problematiku, že by na ni nevystačila celá série článků. Doporučuji si podrobněji pročíst některý z blogů zaměřených na tuto tématiku. Do začátku vám stačí, když si zapamatujete toto: čím bohatší obsah, tím snazší vás bude najít. Čím více textů, tím více návštěvníků budete mít. Nestačí ale tvořit jen tak nějaké texty. Lidé budou na vaše stránky chodit hlavně z vyhledávačů. Vyhledávače jsou jako moře, návštěvník je jako plavec a webové stránky jsou tropické ostrovy plné hula hula tanečnic. Proto potřebujete přidat k ostrovu i báječný ohňostroj.

Až tedy budete vytvářet texty, nebuďte rozvláční, ani familiérní. Buďte bombastičtí a nebojte se nadsázek. Všimněte si, jak upoutává pozornost bulvár! Je to dobrá škola – bulvár čte nejvíce lidí. Nebojte se tvořit texty s bulvárně bombastickou příchutí. Navíc ale musíte nabídnout opravdovou hodnotu. Chcete vědět víc o tvorbě perfektních textů na web? Pročtěte si tento blog.
Ale to pořád ještě nestačí. Musíte po rozsáhlém internetovém městě rozmístit plakáty a ukazatele, které zájemce dovedou až k vám. Nebudeme se teď bavit o internetové reklamě, to je specifická kapitola. Mluvme o tom, jak šířit povědomí o tom, co děláte.

Konečně se ke slovu dostávají sociální sítě. Vytvořit si firemní profil na Facebooku znamená znásobit svou šanci, že si vás někdo všimne. Facebook ale není jedinou sítí. Mezi další důležité patří G+, Twitter, Pinterest či YouTube (ano, i to je sociální síť). Na tyto sítě musíte pravidelně přidávat novinky z vaší firmy.
Myslete i na různé blogy, které se věnují podobným věcem, jako vy. Oslovte jejich majitele a nabídněte jim, že pro ně napíšete článek, pokud v něm bude odkaz na váš web. Uvažujte o navázání partnerství a výměně odkazů na jiné blogy.

Vybavení Vaší kanceláře Vám zajistí:

Mias OC spol. s r.o.

Vyrábíme kancelářský nábytek.

Další firmy naleznete v katalogu firem