Důkladná příprava na veletrh je polovina úspěchu

Ať už se vaše firma chystá na veletrh poprvé nebo je již pravidelným vystavovatelem, neměli byste podcenit přípravu a jednotlivé realizační kroky. Důležité je, abyste vše zařizovali s předstihem. To platí pro přihlášku na veletrh, firemní expozici i hotelové ubytování. Na tuzemské i mezinárodní veletrhy také vždy pečlivě vybírejte tým, který bude společnost reprezentovat. A jak to tedy vypadá v praxi?

Počáteční taktika

Ihned potom, co zaplatíte registrační poplatek za účast na veletrhu, si vyberte vhodné místo pro svůj stánek. Rozhodně se nebojte zvolit pozici v blízkosti vašich konkurentů, protože byste se připravili o možnost srovnání. Navíc je velká pravděpodobnost, že zde budou i vaši potencionální zákazníci.

Příprava na veletrh

Zástupci firmy

Při plánování formy prezentace si nezapomeňte zvolit vhodný počet a složení týmu, který na veletrhu odvede všechnu práci. Je jasné, že jeden člověk vše nezvládne, ale naopak početná skupina zaměstnanců firmy může na zákazníka působit dojmem neadekvátní převahy. Vyberte několik nejschopnějších zástupců, a to tak, aby byl přítomen alespoň jeden člověk z:

– vedení s pravomocemi uzavírat obchody
– mluvčí, který zákazníka v podstatě získá a vše okolo vyřídí
– asistentka či hosteska, jež se bude moci starat o drobnější úkony ve stánku

Příprava na veletrh

Vybavení stánku

Dle typu veletrhu i podle zvoleného způsobu prezentace se liší vybavení jednotlivých stánků. K nejobvyklejším prvkům ve veletržní expozici patří pultík pro reklamní materiály, kterých byste měly mít po celou dobu výstavy dostatečné množství. V tomto prostoru by se měla pohybovat i zmíněná asistentka, která by kolemjdoucím nabízela firemní katalogy, prospekty a vizitky. Vedle pultu můžete umístit reklamní banner ve formě roll-up stojanu, který tvoří velice jednoduchá konstrukce a grafická roleta s vaší reklamou. Součástí prezentace může být i širokoúhlý televizor nebo audio soustava, na kterých je možné vysílat firemní reklamu.

Jak se připravit na veletrh

Zázemí stánku

Představili jsme si první část stánku, která je určena všem kolemjdoucím a návštěvníkům veletrhu. Nyní se zaměříme na interiér expozice, který lze využít jako klidné místo pro sjednávání jednotlivých kontraktů. Vážné zájemce o spolupráci můžete od pultíku plynule převést k jednacímu stolečku s křesílky, kde bude připraveno drobné pohoštění. Výhodou je například kávovar, díky kterému nebudete muset zákazníkovi nabízet pouze firemní bonbóny. V této zóně už vyjednává mluvčí a zástupce vedení.

Jak se připravit na veletrh

Stavba expozice

Při zařizování vlastního stánku máte na výběr z několika možností. V dnešní době již existují dodavatelé, kteří jednotlivé části vybavení pro veletrhy pronajímají. To je třeba případ společnosti Bonoart, která vám zapůjčí reklamní stěny i drobné dekorace do stánku. Jinou možností je využít servis samotného výstaviště jako to najdete v nabídce služeb BVV – Veletrhy Brno. Další variantou je nechat si expozici navrhnout specializovanou firmou, která vše zajistí a design stánku přizpůsobí vašim požadavkům a záměrům při prezentaci. Návrhy expozic se zabývá například firma ESTETICO.

Zdroje fotografií: bvv.cz, bonoart.cz, estetico.cz

Vybavení Vaší kanceláře Vám zajistí:

Josef Šebek - INTEBO

Kancelářský nábytek INTEBO OFFICES: výroba, prodej.

Další firmy naleznete v katalogu firem